5 years later

Yes...5 years later....weh dah 5 tahun x update blog! Masih wujud ke orang yang layan blog sekarang ni? It’s 2021 gaiss hahahaha.

Wow! Last entry aku tentang mengandungkan anak pertama, dah 5 tahun umur anak aku & sekarang tengah mengandung anak kedua pulak, alhamdulillah.

Ok, update sikit pasal diri aku. Masa pregnant anak pertama 6 bulan aku quit dari kerja lawyer. Alahan teruk masa mengandung and even dah 6 bulan x nampak tanda2 alahan akan hilang. So end up berhenti jelah.

Waktu tu gaji husband aku rm2800 je weiii.. bayangkan, memang gamble je aku berenti keje and harapkan suami 100%. Lagipun waktu tu plan nak berenti kejap je, bila anak dah besar sikit boleh je keje balik.

Fast forward 5 years later...I’m still a housewifeeee!! Hahaha. Ya Allah, syukur alhamdulillah, rezeki Allah bagi sentiasa cukup.

Aku ingat lagi aku pernah tulis entry pasal orang nasihat hati2 bila dah kahwin takut suami guna duit kita & nanti akan ada masanya lepas kahwin kita akan xde duit sangat2.

Syukur alhamdulillah it never happened (sujud syukur). I mean, kitorang xdelah mewah but so far xde lagi xde duit sangat-sangat sampai kene meminjam sana sini. Alhamdulillah terima kasih Allah. Mungkin ni semua berkat suami betul-betul usaha cari duit untuk isteri & anak.

So tu jelah update pasal diri aku, boring kan? HAHAHA. 

So..2021 ek....sekarang tengah PKP lagi...dah dekat 2 taun dah Malaysia kena serang covid-19. Sekarang government tengah usaha untuk bagi rakyat vaksin.

Korang jangan lah tolak vaksin pulak, aku dah 2 taun xbalik sarawak wei, rindu makanan sarawak. Harap-harap hujung tahun ni complete vaksin satu Malaysia boleh la aku berpantang dengan tenang. Oh yea, anak no 2 ni bakal lahir bulan December nanti. Doakan baby dalam kandungan sihat dan sempurna akal & tubuh badan ye, aamin.

Oklah, nanti-nanti aku update lagi walaupun aku tau xde sapa lah nak baca blog aku yang bosan ni. Hahahaha. Good bye, adios, amigos, kinderbueno!


Comments

Popular posts from this blog

99 HARI

Pengalaman Terindah